Saturday, June 21, 2014

(Video 18+) Obsessed / Human Addiction - Ám Ảnh (Korea, 2014, Eng. & Viet. Sub., HD)


Director: Kim Dae-woo
Diễn viên: Seung-heon Song, Ji-YEON Lim, Yeo-Jeong Jo, Ju-On WMP
Release year: 2014
Country of Origin: Korea




Obsessed (2014) là bộ phim tình cảm của đạo diễn Dae-woo Kim đã gây nên cơn sốt cho khán giả Hàn quốc trong tháng 5 vừa qua. Cơn sốt đó không phải chỉ do sự có mặt của những ngôi sao như Song Seung Hun, Jo Yeo Jeong, hay Lim Ji Yeon, mà còn chính là do ở cốt truyện của nó. Phim lấy bối cảnh chiến tranh và người lính oai hùng - người lính ấy cứng rắn và đầy uy lực nơi chiến trường nhưng lại bị đánh gục ngã bởi một tình cảm thoáng qua đến nỗi đánh mất sự nghiệp của mình. Phim ăn khách một phần còn là do sự cảnh báo không khuyến khích vị thành niên của nhà sản xuất phim.

Năm 1969, Đại tá Kim Jin-Pyeong từ chiến trường Việt Nam trở về nước và giữ chức vụ chỉ huy quân đội Hàn quốc. Kyung Woo-Jin, một thuộc hạ cấp dưới được điều đến giúp việc cho Kim Jin-Pyeong. Được sự tin tưởng của cấp trên vì năng nổ trong công việc, Kyung Woo-Jin dần trở nên thân thuộc với đại tá Kim. Nhưng thật trớ trêu, bao năm trong quân ngũ, uy tín và sự tin cậy của đại tá Kim Jin-Pyeong đã bị đánh mất khi có mối quan hệ vụng trộm với người vợ cấp dưới của mình…













Profile

Movie: Obsessed (English title) / Human Addiction (literal title)
Revised romanization: Inganjoongdok
Hangul: 인간중독
Director: Kim Dae-Woo
Writer: Kim Dae-Woo, Oh Tae-Kyung
Producer: Park Dae-Hee, Kim Dae-Woo
Cinematographer: Byun Bong-Sun
Release Date: May 15, 2014
Runtime: 132min.
Genre: Romance / Melodrama / Military /Period-1960
Distributor: Next Entertainment World
Language: Korean
Country: South Korea


Plot

In 1969, Colonel Kim Jin-Pyeong (Song Seung-Heon) has returned to South Korea after fighting with valor in the Vietnam War. He is trusted by the Army Commander who is also his father-in-law and respected by nearly everyone on the military base. Nevertheless, Colonel Kim Jin-Pyeong suffers internally from his experiences in the war.One day, Kyung Woo-Jin (On Joo-Wan) is transferred to work for Kim Jin-Pyeong. Kyung Woo-Jin is the type that will say or do anything to please his boss. Soon, Colonel Kim Jin-Pyeong meets Jong Ga-Heun (Lim Ji-Yeon), the wife of his new subordinate. The couple also moved into the house across the street from Colonel Kim Jin-Pyeong and his wife (Jo Yeo-Jeong).On a fateful evening, Colonel Kim Jin-Pyeong teases a caged bird on the porch of his neighbor's home. A stifling obsession soon begins between Colonel Kim Jin-Pyeong and the wife of his subordinate.
Notes 

Filming began October 14, 2013 and finished January 23, 2014.


Cast


No comments:

Post a Comment