Wednesday, May 29, 2019

(Video) One Year Fantasy - Nhất Niên Huyễn Mộng (1974) - Đặng Quang Vinh, Chân Trân


Bộ phim One Year Fantasy (Nhất Niên Huyễn Mộng) được thực hiện năm 1974,  dựa theo một tác phẩm tiểu thuyết nổi tiếng của nữ văn sĩ Quỳnh Dao, với hai tài tử chính rất ăn khách thời bấy giờ là Đặng Quang Vinh và Chân Trân.  

Trong phim này, Đặng Quang Vinh đóng vai một gã đẹp trai, là đứa con của một phụ nữ giàu có, có sở thích đua xe.  Chẳng may sau một tai nạn, gã bị mù và không thể chấp nhận được sự thật đó.  Gã giam mình trong phòng và thường xuyên nổi giận.  Thêm vào đó, ả bạn gái xinh đẹp, giàu có nhưng hư hỏng, cũng chia tay với gã.

Mẹ gã quyết định thuê một cô gái xinh đẹp và dịu dàng không kém (do Chân Trân đóng) để chăm sóc gã.  Lúc đầu, gã không chấp nhận hợp tác với cô, nhưng dần dà trở nên thích cô.  Khi tình bạn giữa họ ngày càng đậm sâu, thì người mẹ trở nên lo lắng, vì bà ta cho rằng, cô không thuộc cùng đẳng cấp với gã.  

Với sự giúp đỡ và khuyến khích của cô, gã đồng ý đến gặp bác sĩ nhãn khoa và trải qua một cuộc giải phẫu mắt.  Mẹ gã buộc cô phải rời đi.  Khi gã mở mắt sau cuộc giải phẩu, gã chỉ thấy mẹ gã và ả bạn gái cũ đứng đấy.  Gã, giờ đã thấy đường, vội tức tốc rời bệnh viện để chạy đến bến phà tìm cô.  Gã không biết mặt cô, nhưng khi cả hai gặp, gã có thể cảm nhận được cảm giác của hai bàn tay cô.  Họ đoàn tụ với nhau trên chuyến phà đó.  




ONE YEAR'S FANTASY

Alan Tang made the romantic drama One Year's Fantasy with Chen Chen (Jin Jen) in 1974. the movie was also called Love in The Cubicle. You can check out also the CineMart Magazine Article below.


The Cast:
Alan Tang Kwong Wing
Chen Chen (Jin Jen)
Rei Ni
The Director
Patrick Tse Yin
Presented by
James L. Wong
The Scriptwriter
Patrick Tse Yin
The Producer
Chang Song Lung
The Story

Alan Tang, the handsome son of a rich lady, loves to race cars. When he is blinded in an accident, he does not handle it well. He refuses to leave his room and throws temper tantrums. In addition, his beautiful but spoiled, rich girlfriend breaks up with him.

Tang's mother hires an equally beautiful sweet girl played by Chen Chen to take care of Tang. At first Tang refuses to cooperate with her but eventually grows to like her. As their friendship deepens, Tang's mother becomes concerned, as she does not think Chen Chen is of the correct social class for her son.

WARNING CONCLUSION:Tang sees an eye doctor and, with Chen Chen's help and encouragement, undergoes eye surgery. Tang's mother forces Chen Chen to leave. When Tang opens his eyes after surgery, he finds his mother and his former girlfriend there. Tang, who can now see, leaves the hospital and rushes to the ferry boat in search of Chen Chen. He does not know what she looks like but recognizes the feel of her hands when the two meet. They are reunited on the ferry.
































No comments:

Post a Comment